1900-luvun musiikin analyysiä

Tässä on tarkoitus julkaista tekstejä, jotka liittyvät Sibelius-Akatemian "musiikkianalyysin teoria ja praktikum 4" -kurssiin. Jos näistä on hyötyä, niitä saa vapaasti käyttää opetusmateriaalina musiikkioppilaitoksissa (lähde sopii tietysti mainita). Olen kiitollinen kommenteista.

Sivut

  • Etusivu
  • Hakemisto

Hakemisto

Bartók: Balin saarelta (Mikrokosmos 109) – ilmiasu ja mitä sen takaa paljastuu

Bartók: Suuria sekunteja murrettuina ja yhtäaikaisina (Mikrokosmos 132)

 

Bartók: Pieniä sekunteja, suuria septimejä (Mikrokosmos 144): ominaisuuksiaan vaihtavat vastakohtaparit

Bartók: Pieniä sekunteja, suuria septimejä (Mikrokosmos 144): säveltaso-organisaatio

Sibelius: IV sinfonia, kolmas osa, johdantotaite: tie rakenteeseen ja takaisin

Sibelius: IV sinfonian kolmas osa: analyyttisiä näkökohtia ja niiden kokemuksellisia vastineita



Skrjabin: Vers la flamme – johdatus post-tonaaliseen prolongaatioon (1)

Skrjabin: Vers la flamme – johdatus post-tonaaliseen prolongaatioon (2)

Webern: Viisi osaa jousikvartetille op. 5, nro 4
Kohteen lähettäminen sähköpostitseBloggaa tästä!Jaa X:ssäJaa FacebookiinJaa Pinterestiin
Etusivu
Tilaa: Blogitekstit (Atom)

Lukijat

Blogiarkisto

  • ▼  2018 (1)
    • ▼  lokakuuta (1)
      • Schönbergin pianokappale op. 11 nro 1: huomioita h...
  • ►  2015 (1)
    • ►  huhtikuuta (1)
  • ►  2011 (10)
    • ►  huhtikuuta (3)
    • ►  maaliskuuta (1)
    • ►  helmikuuta (3)
    • ►  tammikuuta (3)

Tietoja minusta

Olli Väisälä
Tarkastele profiilia
Teema: Yksinkertainen. Sisällön tarjoaa Blogger.